Verlenging tijdelijke terrassen – brief van wethouder Aarts aan bewoners binnenstad d.d. 20/08/20

Geachte bewoner,

Ik hoop dat u terugkijkt op een mooie zomer, ondanks alle beperkingen die de aanpak van de coronacrisis nog steeds vraagt.

Zoals u weet, is ons centrum tijdelijk anders ingevuld, onder andere vanwege extra ruimte voor de terrassen. Ik dank u nogmaals voor uw begrip voor deze situatie, waarmee we onze ondernemers (en de bezoekers en ook de bewoners) meer ruimte willen geven in deze lastige tijd. De huidige maatregelen voor de terrassen lopen tot 1 september. We hebben de zomermaanden gebruikt om de tijdelijke situatie te evalueren. Daarvoor hebben we onder andere ook reacties gekregen van bewonersplatforms in het stadshart. Omdat zowel ondernemers als bewoners in zijn algemeenheid positief zijn over de tijdelijke terrasuitbreidingen, heb ik besloten deze periode te verlengen tot en met 1 november.

Wat betekent dit?

Omdat corona helaas nog niet voorbij is, wil ik gehoor geven aan de wens van de ondernemers om de ruimere opstelling te verlengen tot en met zondag 1 november. Indien tafels en stoelen voor een aangrenzend of nabijgelegen pand zijn/worden geplaatst, is opnieuw schriftelijke toestemming van de bewoner of de ondernemer nodig. Ook heb ik hen geadviseerd even contact te zoeken met de omwonenden over de verlenging. Via deze brief wil ik u daar ook over informeren, waarbij ik wederom hoop op uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Overigens hebben de ondernemers ook gevraagd terrasverwarming toe te staan op de uitbreidingen, maar dat heb ik afgewezen om de stad niet nog meer te belasten.

Overlast of vragen?

Zoals gezegd doe ik een beroep op uw begrip en flexibiliteit. De afgelopen tijd heeft u zich al schappelijk opgesteld, waarvoor mijn oprechte dank. We moeten onze stad samen door deze moeilijke periode loodsen, en daar hebben we vooral elkaar bij nodig. Mocht u overlast ervaren, dan vraag ik u allereerst de betrokken ondernemer aan te spreken. Komt u met hem of haar niet verder, kunt u bellen met de afdeling Handhaving via 14043. Voor vragen over dit besluit kunt u mailen naar horeca@maastricht.nl

Rest mij u de komende tijd veel sterkte te wensen met deze nog altijd lastige situatie. Haw pin!

De nieuwe algemene regels tijdelijke uitbreiding bestaande terrassen COVID-19 zijn op korte termijn te vinden op https://www.gemeentemaastricht.nl/ondernemen/terrasvergunning

For an English version of this letter, please send an e-mail to: horeca@maastricht.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *